02
07/2010
0

André

 

Eddigi posztjaink (kösz Gazs!) alapvetően Andréról szóltak, ezért a változatosság kedvéért én is Andréról fogok írni, kicsit más megközelítésből.

A modell

André rendes neve Mitsubishi Pajero Station Wagon 2,5 TD. Amikor autót kerestünk, már akkor is nyílvánvaló volt, hogy valami egyszerű maszív dögre lenne szükségünk, olcsón, de jó állapotban, amelyik megbízható és nagy. A kör hamar szűkült és végül az Isuzu Trooper, Daihatsu Feroza/Rocky (nem fáj Rocky!) és a Nissan Patrol maradt versenyben. Aztán érzelmi és anyagi alapon kizártuk ezeket a versenyzőket, és marad a Pajero. Őszintén szólva az első generációs Pajerót könnyű szeretni. Formatervéért Watanabe Tsubasa (6 éves) és  Ogawa Miharu (4 éves) felelős, akik a Mitsubishi éves vállalati partiján szüleiktől meglépve beszöktek a tervezőrészlegbe és egy csomag zsírkréta segítségével megrajzolták a formát, míg a biztonsági örök ki nem tessékelték őket. Később a hajtáslánc és a motor fejlesztése során elfogyott a pénz, így jobb híján a vezetőség rábólintott a gyerekrajzokra... A karosszéria fontosságát mi sem mutatja jobban, hogy 8 csavar (!) rögzíti az alvázhoz, amely teljesen önhordó, a két féltégla alakú karosszéria kizárólag a víz és a szél ellen véd. A motor hangos, a lapprugók ráznak, a megemelt kaszni imbolyog, a kocsiban büdös van, 110-nél halálfélelem, nők csak segítséggel tudnak bemászni, nos mit kerteljek, szerelmesek vagyunk belé... 

Az alapos kutatómunka

Az első, amit megnéztünk Békéscsaba mellett, műszakival volt hírdetve és mi be is kaptuk a horgot, Lőrincel leautóztunk. A szimpatikusnak egyáltalán nem nevezhető kulák kinézetű hájas tulajdonos elmondása szerint a jármű kiválló állapotban van, amit némileg árnyalt az a tény, hogy (i) a kocsi nem indult be, (ii) majd úgy füstölt, hogy a színét sem lehetett felismerni, ha elindult vele az ember (iii) a váz szemmel láthatóan több heggesztés-nyomot viselt. A tulajdonos, látva khmm. bizalmatlanságunkat, gáláns módon engedett a 450-es kikiáltási árból 150-et, majd közölte, hogy biztos a turbó (!) füstöl, de tud egy jó szerelőt... A kocsit elvittük egy próbakörre, csak hogy lássuk, mit nem veszünk meg, de elég riasztó volt az egész helyzet, ez mondhatni demoralizálta a csapat kétharmadát, kivéve Gazsit, aki éppen egy kedélyes legénybúcsú keretében itta magabiztosra magát, így aggodalmaink lepattantak róla.

A megfontolt döntés

A következő megnézett autót megvettük. Ez volt André. Egy szimpatikus becsületes autónepper gyerek adta el nekünk és kijelenthetjük, hogy nem bántuk meg, André hajlott kora ellnére lényegesen fittebb mint a három nyápic városi gazdája.

A vétel során gondolom minden olyan hibát elkövettünk, amelyek elkerülésére a Totalcar rendszeresen felhívja a figyelmünket, de mi már nagyon szerettünk volna egy autót.. Szóval lementünk Hatvanba, alkudtunk 30-e forintot, de ami a lényeg: egy nap alatt lett hozzá új forgalmi, zöldkártya, biztosítás és átírás..... és nekünk a gyorsaság számított igazán. Persze voltak kedélyes jelenetek is. Amikor Lőrinc lement a pénzzel és a szemébe mondta a neppernek, hogy tudja, hogy mi át vagyunk baszva és a neppergyerek ezzel nagyon jól jár, ez belefér, piacgazdaság van, és mi tényleg meg akarjuk venni az autót, csak a vizsga, az átírás meg a papírok legyenek rendben... lehetőleg még ma.... pénteken.... Egyből működött a barátság.. és Lőrincnek már nem kellett tovább hallgatnia André előnyeit...

A név

Mivel "A"-s rendszáma van és mi vagyunk a Csontbrigád, értelemszerűen a regényből kellett férfinevet választanunk. Hát ennyi. Bár ez a kellemes csengésű francia név egyáltalán nem illik hozzá, de legalább a kontraszt megvan. Maradjon is így.

Tudjátok, mit jelent a Pajero? A helyes megfejtők között tesztvezetést sorsolunk ki!

A bejegyzés trackback címe:

https://csontbrigad.blog.hu/api/trackback/id/tr42125826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása