08/2010

5. nap kavala sapanca

Először is, annak ellenére, hogy sokáig aludtunk a tengerparton egy szál hálózsákban, és
Szabolcs is csak a szélvédőre rakta a mai feladatokat, nagyon hatékonyak voltunk. Még bőven kacagtunk a szervezők mitsubishi shougnján, amit megint szereltek reggel, amikor a többiek már szelték a kilómétereket. Viszont nem rontottunk el semmit napközben,és bár stratégiaiokból kihagytunk néhány pontot, simán tartottuk a mezőnyt a többiekkel, így együtt estünk át a görög török határon.

Mi konkrétan nem estünk, hanem préseltük magunkat, mert a török határőr - a nap bunkója- konkrétan visszavágta az útleveleinket, mert butaságát erőszakosságával kompenzálva nem akarta beírni a Barnabás útlevellébe, hogy ő vezeti az autót. A határ szürreális, négy lépcsőben kell leadi a papírokat (utlevel 1, 2, vízum 1, 2, vám) és a másik oldalon sincsen semmi.

Isztambult a csk utasítására Lőrinc vette a vállára, és nem okozott a csalódást.  Aki napközben követte a gps jelet, látta, mikor került ő a volán mögé, megmutatta a népnek, mit tud egy 21 éves gépszörny, országúton padlógázzal..... Méltóan a frissen megszerzett utcai harcos igazolványához, két perc alatt fellvette a 11 millió török ritumsát, öt perc múlva már alázta őket. Konkréten új fogalmak születtek a kreszben, mint pl. a sávot nyitó illetve a kamoint leszorító személyautó. Nála keményebb csak a forgalommal merőlegesen közlekedő személyautó volt a fizetőkapu előtt.

Miután rekordidő alatt megoldottuk a furmányos feladatot és kikeveredtünk a városból (és egyúttal Európából is) ismét szembesültünk azzal a szomorú ténnyel, hogy önhibákon kivül mi lettünk a túra cigányai. Bár a csontbrigád tagjai lényükbő fakadóan szabálykövető és felelős emberek, eddig Koszovóban kihagytuk a biztostás megfizetését, Törökországban pedig eddig nem sikerült autópálya-díjat fizetnünk, ugyanis mindenki (rendőr, benzikutas, fizetőbódés) elküldött, hogy nem kell/nem lehet fizetni, csak valami misztikus kártyával, amit talán Isztambulban lehet kapni. Bánjuk bűneinek, várjuk a büntetést, de mi nem fizetünk az autópályáért egy olyan országban, ahol 4€ a sör, 5€ a cigi és 420 forint a gázolaj, nem csoda, hogy mindenki a ramadánba menekül.

Holnap megint autópálya, de Andrét nem gyötörjük, a pontokat eleve feladtu, megnyugodva, hogyj elenleg a harmadik helyen állunk, két és fél pontra lemaradva a másodiktól, ugyanis az éjszakát megint blogolással töltöttük, hogy nektek legyen mit olvasni ma reggel.

Zsombor barátunk lett a túra szellemi védnöke, naponta emlegetjük, mennyire élvezné a szottyos falukat, a világvége hangulatot,  a jó kajákat. Szóval lesz majd Zsombi mit szólna rovat, ha van időnk megírni.

(Stay tuned for comments from L&B)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ASZ 2010.08.19. 23:00:43

Gazsi & Co!
Törökországban biztonságban vagytok, fiúkat nem vesznek, csak lányokat (legalábbis a mienket meg akarták venni Antalyaban a piacon, de nem kp-t kínáltak, csak szőnyeget meg kecskét).
Kavala nem rossz hely, kb. 10-12 km-re van tőle Filippi, az ismert találkahely (római kori romokkal), az út mentén meg finom gyümölcsöket adnak (mosás után fogyasztandó). Innen lehet átmenni Thassos szigetre is, ami arról nevezetes, hogy 10 éve ott nyaraltunk. Ezt valószínűleg már elpasszoltátok.
Olvasom a blogotokat, írjatok szorgalmasan, amikor éppen nem pontokat gyüjtötök. Plusz fotózás!